|
III Krajowa Konferencja Naukowo-Szkoleniowa "Socjologia medycyny - promocja zdrowia - media"
Termin: 25-27.09.2017 r.
Miejsce: Centrum Naukowej Informacji Medycznej Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu,
ul. Marcinkowskiego 2-6, Wrocław
|
|
|
|
WARSZTATY DEDYKOWANE DLA UCZESTNIKÓW KONFERENCJI
27.09.2017 r. (środa); godz. 12.30 - 14.00(14.30)
|
|
|
|
WARSZTAT 1.:
Jakie narzędzia i metody zastosować, aby kampanie zdrowotne były atrakcyjne dla odbiorców?
Prowadzące: mgr Katarzyna Kozłowska, mgr Justyna Marszałek
 |
Programy i kampanie zdrowotne wymagają stosowania różnych narzędzi i metod do budowania relacji z partnerami, uczestnikami projektu czy mediami. Prowadzące skupią się także na ważnej grupie odbiorców kampanii jaką są wolontariusze. Uczestnicy warsztatu dowiedzą się w jaki sposób dobierać odpowiednie działania edukacyjne, informacyjne, a także z zakresu marketingu i PR-u w zależności od grupy docelowej.
Warsztat zostanie przeprowadzony z zastosowaniem metod interaktywnych m.in.: dyskusje, prace w grupach, case study.
Czas trwania: 90 min
Liczba uczestników: 20
|
Informacje o prowadzących warsztat:
Katarzyna Kozłowska – posiada 5-letnie doświadczenie w działaniach z zakresu ochrony zdrowia, w tym przy zarządzaniu projektami promocji zdrowia i profilaktyki chorób, marketingu zdrowotnym oraz jako prowadząca warsztaty i szkolenia z zakresu zdrowia publicznego. Swoje doświadczenie zdobywała pracując dla organizacji pozarządowych, jednostki budżetowej oraz uczelni medycznej. Absolwentka Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu oraz Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Z wykształcenia magister zdrowia publicznego oraz menedżer projektów, dwukrotna stypendystka Ministra Zdrowia za wybitne osiągnięcia w nauce.
Justyna Marszałek – magister zdrowia publicznego na Uniwersytecie Medycznym we Wrocławiu, z doświadczeniem w realizacji lokalnych i ogólnopolskich projektów z zakresu promocji zdrowia i profilaktyki chorób. Swoje doświadczenie zdobywała pracując w jednostce budżetowej oraz organizacji pozarządowej. W ramach pracy zawodowej ściśle współpracuje z wolontariuszami, zajmuje się rekrutacją, ale także nadzoruje ich pracę, motywuje i nagradza. Swoje zamiłowanie do zdrowego stylu życia przenosi także na życie prywatne promując zdrowe odżywianie i sport.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
WARSZTAT 2.: „Projektowanie kampanii zdrowotnych”
Prowadzące: dr Irena Wolska-Zogata, dr Monika Wójta-Kempa
Wnikliwa analiza danych dotyczących zdrowia wskazuje, że czynniki demograficzne i różnice społeczno- gospodarcze kształtują kontekst, w którym funkcjonują jednostki, bezpośrednio i pośrednio wpływając na zagrożenia zdrowia. Dlatego powyższe, przy projektowaniu kampanii zdrowotnych, powinny być starannie rozważone.
Jednocześnie przegląd skutecznych i nieudanych kampanii ujawnia, że społeczności muszą być zaangażowane jako partnerzy w ich projektowanie, wdrażanie i ewaluację. Partnerstwo między beneficjentami a promotorami zdrowia daje najlepsze efekty, bo pozwala pokonać podział na tych, którzy mają „misję” a tymi, którzy mają "życie".
Podczas pogadanki uczestnicy warsztatów będą mieli możliwość poznać, jak, w zależności od zdefiniowanego celu profilaktyki oraz grupy docelowej, dobrać narzędzia oraz techniki wpływu społecznego.
W drugiej części uczestnicy zaprojektują kampanię zdrowotną.
Czas trwania: 2h
Liczba uczestników: 15 osób
Informacje o prowadzących warsztat:
|
 |
Irena Wolska-Zogata, socjolog, pracownik UWr. Od kilkunastu lat prowadzi zajęcia z zakresu komunikacji społecznej, zastosowania nowych mediów oraz bezpieczeństwa społeczności lokalnej. W ramach studiów podyplomowych „Kierownicy w podmiotach leczniczych menedżerami XXI wieku” kształciła umiejętności interpersonalne i menedżerskie pracowników instytucji medycznych.
|
 |
Monika Wójta-Kempa, pracownik Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu, jako socjolog prowadzi badania nad zachowaniami zdrowotnymi ludności. Interesuje się stosowaniem suplementacji oraz samoleczeniem wśród dorosłych i młodzieży. Tropi przejawy manipulacji w reklamach suplementów i analizuje skuteczność przekazów zdrowotnych. Prywatnie mama dwóch dorastających synów i miłośniczka Japonii.
|
|
Dzień Promocji Zdrowia jest współfinansowany ze środków Samorządu Województwa Dolnośląskiego
Organizatorzy
 |
 |
Zakład Humanistycznych Nauk Lekarskich Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu |
Fundacja Kreatywnie dla Zdrowia |
 |
 |
 |
 |
Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego |
Departament Zdrowia i Promocji Województwa Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego |
Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego Wrocławia |
Sekcja Socjologii Zdrowia i Medycyny Polskiego Towarzystwa Socjologicznego |
Patronat Honorowy
 |
 |
Marszałek Województwa Dolnośląskiego |
Dyrektor Wydziału Zdrowia i Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego Wrocławia |
 |
 |
Rektor Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu |
Polskie Towarzystwo Medycyny Rodzinnej |
Patronat Medialny
 |
 |
 |
 |
Czasopismo Zdrowie Publiczne i Zarządzanie. Zeszyty Naukowe Ochrony Zdrowia, Instytut Zdrowia Publicznego, Wydział Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Jagiellońskiego |
Miscellanea Anthropologica et Sociologica |
Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu |
Czasopismo Pielęgniarstwo i Zdrowie Publiczne |
 |
 |
 |
 |
Czasopismo Edukacja Zdrowotna |
Czasopismo Ogólnopolski System Ochrony Zdrowia |
Czasopismo Ogólnopolski Przegląd Medyczny |
Portal dietapacjenta.pl |
Sponsorzy
 |
 |
 |
Wydawnictwo Adam Marszałek |
Wydawnictwo Rita Baum |
Gospodarstwo Milejowe Pole |
|