WARSZTAT 3.: „Edukacja, profilaktyka – co można zrobić z małym budżetem?”
Prowadzące: Kamila Szarejko, Kinga Lipka
 |
Zazwyczaj przygotowując projekt zdrowotny należy z góry zakładać, że się nie tylko zna problem na który się interweniuje, ale także, że się rozumie beneficjentów i ich potrzeby. Niejednokrotnie jednak okazuje się, iż działania zaplanowane bez wcześniejszego badania grupy docelowej, są prawie lub wcale niedopasowane, a przez to mniej skuteczne. Bo chociaż odpowiadają merytorycznie na problem, to w praktyce rozmijają się z rzeczywistością i nie pozwalają beneficjentom w pełni skorzystać z działań.
Na przykładzie projektu stażowego, który miał miejsce w Fundacji Medicover, w roku 2016/2017, pokażemy podejście projektowe dla działań profilaktycznych.
Odpowiemy m.in. na pytania:
1. Na jakie etapy podzielić projekt? Co odróżnia projekt od Programu?
2. Czy „pilot” ma sens? I co oznacza?
3. Jak wyznaczać mierzalne cele projektu i wartości?
4. Jak odnaleźć swoją grupę docelową?
5. Jak zrozumieć jej język komunikacji?
6. Dlaczego ewaluacja Programów Zdrowotnych jest tak istotna?
Czas trwania: 90 min
Liczba uczestników: 20
|
Informacje o prowadzących warsztat:
Kamila Szarejko – Od 5 lat związana jest z Fundacją Medicover. Od 3 lat odpowiedzialna za przebieg jednego z największych w Europie Programów profilaktycznych „PoZdro” mającego na celu uchronienie młodzieży przed cukrzycą typ 2 i innymi chorobami cywilizacyjnymi. Działania skierowane są do młodzieży gimnazjalnej, która zmaga się m.in. z nadwagą lub otyłością oraz ich rodziców. Współautorka publikacji naukowych i popularnonaukowych. Prawniczka z wykształcenia od 10 lat zajmuje się zarządzaniem projektami oraz Programami.
Kinga Lipka – absolwentka Zdrowia Publicznego na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym. Absolwentka Programu Stażowego Fundacji Medicover w latach 2016/2017. Koordynatorka projektu: „zarazki pójdą precz!”, na temat higieny rąk przeprowadzonego w klasach 1-ych podstawówki. Zafascynowana szerzeniem edukacji zdrowotnej. |
|